
Новите Mercedes-и няма да имат физическа връзка между волана и гумите
преди ден
Бъдещето на шофирането, или може би бъдещето на това да бъдеш шофиран, се променя значително в цифрово отношение. Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz, който се стреми да оглави тази технологична еволюция сред германските производители на автомобили, потвърди, че неговият значително преработен флагман EQS, който ще се появи през следващата година, ще прекъсне връзката си с традиционната кормилна колона, като възприеме изцяло система за управление без физическа връзка с колелата. Този смел ход, макар и приветстван заради потенциала си да отключи усъвършенствани възможности за автономно управление, се сблъсква със скептицизъм по отношение на обратната връзка с водача и присъщите протоколи за безопасност. Основният принцип на системата „steer-by-wire“ е фундаментална промяна: физическата връзка между ръцете на водача и колелата на автомобила се заменя с изцяло електронен път. Този цифров превод позволява безпрецедентно манипулиране на усещането за управление и отзивчивостта чрез софтуер, като малък мотор в основата на интерфейса на кормилното управление има за задача да имитира тактилните сигнали на пътя. Mercedes изтъква непосредствените ползи, особено при маневри с ниска скорост. Представете си, че извършвате плътно успоредно паркиране само с едно движение на китката, а колелата реагират от край до край с едва половин завъртане на волана. Тази подобрена пъргавина е пряко следствие от цифровия контрол върху предавателното число на кормилното управление. Истинската полза, обаче е в бъдещето на повишената автономност на автомобила, по-специално Ниво 3 и повече. Mercedes предвижда сценарий, при който изключването на директния контрол върху кормилното управление би могло да проправи път на пътниците да се занимават с дейности, които понастоящем се считат за опасни по време на шофиране, като например „по-лесно да гледат любимите си телевизионни предавания“. Цифровият характер на кормилното управление позволява и динамични корекции на характеристиките на кормилното управление, като предлага по-голяма диференциация между режимите на шофиране и персонализираните настройки на водача. Макар че първоначалните конструктивни ограничения на EQS, който вече е разполагал с физическа кормилна рейка, могат да ограничат непосредствените ползи от това, бъдещите архитектури на автомобилите, проектирани от самото начало с оглед на управлението по кабел, могат да доведат до по-голяма пространствена ефективност. И все пак цифровото кормилно управление не е лишено от критици. Последователността на усещането за управление, което е ключов елемент на увереността и връзката с водача, остава сериозен проблем, тъй като промените в скоростта и пътните условия могат да доведат до изкуствено или прекъснато усещане. Безопасността, разбираемо, е от първостепенно значение. Mercedes се справя с тези опасения, като внедрява напълно излишна електронна резервна система - цифрова мрежа за безопасност, предназначена да намали рисковете, свързани с чисто електронния механизъм на кормилното управление. Това контрастира с по-ранния опит на Infiniti в областта на кормилното управление, при който противоречиво бе запазена вторична физическа система за управление, което на практика подкопа основните предимства на цифровата система.