
Проблемите на Tesla с Cybertruck се задълбочават
преди 3 дни
Едва година след като пусна на пазара около 50 000 от своите поляризиращи Cybertruck, Tesla изглежда е ударила на камък с натрупаните предварителни поръчки и сега се съобщава, че прибягва до значителни отстъпки, за да разпали намаляващото търсене. Пример за това: производителят на електромобили предлага намаления на цените до 10 000 долара на някои пикапи, които в момента се намират в склада на компанията. Докато при няколко избрани демонстрационни модела цената на стикера е намалена с цели 10 000 долара, при по-голям брой от тях намаленията са в диапазона от 8000 до 8200 долара. Съществува обаче една важна уговорка: много от тези намалени пикапи са по-стари, произведени преди Cybertruck да получи право на заветния федерален данъчен кредит. Това означава, че дори и с отстъпка от 8000 USD, тези демонстрационни автомобили може да не представляват по-убедително финансово предложение от чисто нов Cybertruck All-Wheel Drive, чиято цена започва от 74 735 USD след данъчния кредит. За купувачите, които са готови да проявят търпение, предстоящият по-достъпен Cybertruck Long Range със задвижване на задните колела се очаква да се появи на цена от 64 000 USD, което допълнително намалява привлекателността на тези модели с отстъпка от 2024 г. В допълнение към интригата, както проницателно отбелязва Electrek, някои от тези намалени автомобили са дори флагмански пикапи от серията Foundation - самите стартови Cybertrucks, чието производство Tesla прекрати още през октомври. Това подсказва, че Tesla разполага със значителни запаси от своите „ореолни“, първи серии електромобили, които остават непродадени - доста нехарактерно положение за компания, която обикновено се свързва с огромно търсене. Като се има предвид заявената по-рано амбиция на Tesla да постигне годишен производствен капацитет от 120 000 единици и фактът, че в момента фабриката работи доста под този показател, това очевидно несъответствие между предлагането и търсенето не е нищо друго освен зашеметяващо. Това е ситуация, която вече доведе до необичайни стимули, като например предложението за безплатно доживотно зареждане на това, което по същество е чисто нов продукт. Критиците и дори настоящите и бившите собственици посочват, че все по-противоречивата публична личност на Илон Мъск може да изостри проблема. Макар че Cybertruck може да се похвали с безспорно емблематичен дизайн, присъщата му дързост, съчетана с нарастващата токсичност около марката Tesla поради поляризиращите политически коментари на Мъск, може да се окаже трудна за продаване на типичните демографски потребители на електрически превозни средства. Освен това електрическото задвижване, съчетано с докладваните проблеми с контрола на качеството и не толкова доброто представяне в традиционните за пикап елементи, едва ли ще разколебае много лоялни купувачи на пикапи. Самият Мъск вероятно би омаловажил всякакви опасения относно търсенето на Cybertruck, като се има предвид все по-явното му преминаване към позициониране на Tesla като компания за изкуствен интелект, а не просто като производител на автомобили. Засега обаче амбициите на Tesla в областта на изкуствения интелект се подхранват от печалбите, генерирани от основния ѝ автомобилен бизнес. След като флагманският автомобил на стойност милиард долара привидно се задъхва и сега се предлагат стимули за цялата моделна гама, възниква въпросът: дали някогашният неудържим двигател на Tesla започва да се задъхва, което може да застраши по-великата технологична визия на Мъск?