
Как да накараме колата да загрее по-бързо
преди 5 години
С пристигането на един наистина студен сезон, повечето шофьори на автомобили, които нощуват на улицата, се сблъскват с въпроса всяка сутрин: как по-бързо да загреят колата - и двигателят, и салонът. Има такъв начин, за който ще ви разкажем сега. Добре известно е, че всички проблеми със загряването на колата през зимата се отстраняват или чрез отопляем гараж, или чрез оборудване на автомобила със система за дистанционно стартиране на двигателя, или автономен нагревател, който се включва известно време преди водачът да пристигне в колата. Как обаче да ускорим отоплението на превозното средство при липсата на тези предимства на цивилизацията? За да направите това, след стартиране на двигателя трябва да се помни, че отоплителните системи за седалките, волана и стъклото също са доста мощни източници на топлина. Ефективността им, разбира се, няма да спори с топлинната мощност от загрят двигател. Факт е обаче, че двигателят ни все още е студен, но вече искаме да започнем да се загряваме. Нагревателните елементи на всички седалки, където са монтирани такива, трябва да бъдат включени "на максимум". Реотаните в стъклата няма да помогнат много за повишаване на температурата в автомобила, но ще намали топлинните загуби. Освен това едновременното включване на толкова много консуматори на електроенергия ще принуди „мозъците“ на машината да увеличат оборотите на двигателя, така че електрическият генератор да може да генерира мощност, адекватна на увеличеното потребление. Работата при по-високи обороти от своя страна ще помогне на двигателя да достигне до оптимална температура по-бързо. Паралелно с включването на стандартни електрически нагревателни устройства в автомобила, двигателят трябва да бъде натоварен още повече, така че да е принуден да се напряга по-силно и да се загрява по-бързо.Трябва да натиснете спирачката (при автомобили с автоматична скоростна кутия) и да преместите селектора на скоростната кутия в положение "задвижване". По този начин ще принудим силовия агрегат да задейства елементите си, без колата да е в движение. Трябва да се отбележи, че това е полезно и за "автомата". Загряването преди стартиране увеличава ресурса му. В допълнение към всички горепосочени манипулации, трябва също така плавно да завъртите волана надясно и наляво около половин оборот във всяка посока. Работата както на хидравличното, така и на електрическото сервоуправление допълнително "натоварва" двигателя. Веднага след като установим, че нашите действия са повишили температурата на двигателя до толкова, че стрелката на уреда да е „отлепена“ от нулевата маркировка, включваме вентилационната система, като я поставяме в режим на рециркулация. Така че тя да поема и затопля не ледения въздух от улицата, а малко по-топлия въздух от кабината. Можете да постигнете ускорено загряване, като повишите оборотите на двигателя до нивото 2000-2500, но не повече. Но тук трябва да се има предвид, че това има смисъл да се прави само с коли, оборудвани с ръчни скоростни кутии. В случай на автоматична скоростна кутия, този метод не се препоръчва, тъй като автоматичните трансмисии не харесват този вид "лечение".