
Polestar призна, че електромобилите са по-мръсни от колите с ДВГ
преди 5 години
При производството на електрическия фастбек Polestar 2 и батериите му се отделя повече въглероден двуокис, отколкото при Volvo XC40, установи вътрешно изследване на шведската компания. За да се изравнят въглеродният отпечатък на двата автомобила, "двойката" трябва да измине поне 50 000 км. Според Polestar колите на батерии са стъпка към климатична неутралност, но равнището на технологиите има огромно значение. Изследването показва, че за производството на кросоувъра с традиционен двигател в атмосферата се отделят 14 тона въглероден двуокис, докато за Polestar 2 този показател е 24 тона. По време на експлоатацията XC40 добавя още 41 тона CO₂, а "двойката" - 23 тона с използване на смесени източници на електроенергия и 0.4 тона при положение, че токът се получава само от ветрогенератори. За да оставя по-слаба въглеродна следа от XC40, Polestar 2 трябва да измине 100 000 км с ток от световния енергиен микс или 80 000 с електричество от европейската структура на производство на енергия с висок дял на възобновяеми източници (15% към 2018 г.). Ако се зарежда само с ток, получен само от "вятърни ферми", показателят спада на 50 000 км. "Производителите невинаги са честни с клиентите по въпроса за влиянието на продукцията им върху околната среда", смята главният изпълнителен директор на Polestar Томас Ингелат, който призовава за открит диалог по темата. "Длъжни сме да наричаме нещата с истинските им имена, дори ако това невинаги е приятно". Мениджърът предлага компаниите да приемат единна методика за отчитане на емисиите на CO₂ и за електромобилите да престане да се говори като за панацея за екологията.