
Идва ли краят на автомобилите в германските градове?
преди 5 години
Автомобилната организация ADAC и Свободната демократична партия FDP разкритикуваха искането на "Германската асоциация на градовете", която цели по-малко автомобили на обществени пространства. За какво всъщност е спорът? "Германската асоциация на градовете" се обяви в подкрепа на "преход на трафика" със значително намалена роля на автомобила. Главният изпълнителен директор Хелмут Деди заяви пред DPA: "Нашите градове не са паркинги, градовете са места за живеене. Те са градове за хора, а не градове за автомобили. Бъдещето трябва да бъде свързано с преминаване към различна комбинация от видове транспорт, при които колата да играе все по-малка роля" твърди Деди. Но предложението срещна неистова съпротива от германския автомобилен клуб ADAC. "Това искане само засилва различията между хората и игнорира потребността на много германци, които зависят от автомобила. Това са голяма част от населението на Германия, които живеят в околни райони и не могат без автомобили" казва президентът на ADAC Герхард Хилебранд пред DPA. Според FDP пък, подобни мерки биха ограничили индивидуалната мобилност и правата на собственост и биха се превърнали в „смъртоносен удар“ за градската търговия на дребно. От FDP заявяват, че е безспорно, че повечето градове са изправени пред големи предизвикателства, причинени от пътния трафик, но не това е решението. "Това, от което се нуждаем, са решения, които са насочени към съответната местна ситуация, индивидуални решения FDP също вярва, че изтласкването на колите извън градовете изпраща грешен сигнал до германците. Вместо дискусии относно забраните, ние се нуждаем от интелигентни иновации в областта на цифровите мрежи и контрола на трафика", смятат още от FDP.