
H&M пусна марката си за дрехи "втора ръка" на първи чужд пазар
преди 5 години
Шведският онлайн магазин втора употреба Sellpy, чийто мажоритарен собственик е модният гигант H&M, стартира в Германия като първа стъпка извън местния си пазар. Компанията залага на купувачи, които се стремят към по-устойчиво потребление. Стартъпът управлява целия процес на продажби - от вземане на стоки от домовете на продавачите, до фотографиране, продажба и доставка. Sellpy обяви през май, че ще удвои капацитета си на склад в Швеция, до близо осем милиона артикула годишно, поради силното търсене. От основаването на Sellpy през 2014 г. през платформата са продадени над 6 милиона артикула. Пазарът на облекла "втора ръка" е един от най-бързо развиващите се сегменти в модната индустрия, заявиха Sellpy и H&M в съвместно изявление. H&M за първи път инвестира в Sellpy през 2015 г. и сега притежава 70% дял. "Ние виждаме, че информираността и търсенето от страна на нашите клиенти за устойчива мода непрекъснато нарастват и сега са по-големи от всякога", каза мениджърът на H&M Германия Торстен Миндерман. "Ето защо ние сме особено доволни, че можем да предложим нов устойчив начин за покупка и продажба на мода, в сътрудничество с Sellpy", добави той. Стремейки се да подобри своя екологичен отпечатък и да се възползва от нарастващите опасения на потребителите относно екологичните разходи за бърза мода, H&M през последните години започна различни инициативи като продажба на винтидж дрехи и даване на парти рокли под наем.