Как торпедата повлияха на производството на въздушните възглавници
преди 7 годиниfakti.bgДнес всички нови автомобили са оборудвани с поне една въздушна възглавница. Т.нар. еърбегове от доста време са стандарт в автомобилите, но като всяка иновация, първоначално са приемани с недоверие. Знаете ли обаче, че появата им датира от 50-те години на миналия век, когато тази новост е била доста скъпа и недостатъчно надеждна? Именно поради тези причини автомобилните производители не проявяват интерес към въздушните възглавници. По онова време еърбегът не се е смятал за моден атрибут и водачите не желаят подобни системи във возилата си. Шофьор на име Джон Хетрик, който попада в сериозна катастрофа и оживява по чудо, обаче осъзнава, че всеки автомобил се нуждае от еърбегове. Той започва да мисли сериозно по своята идея, но така и не намира начин да я реализира. По време на Втората световна война Хетрик отбива военната си служба в работилница, обслужваща торпеда (подводни оръжия с пурообразна форма със собствено задвижване и взривен заряд, който се активира при контакт или в близост до целта). Веднъж едно от торпедата в работилницата се активира и задейства само. Това става пред погледа на Хетрик, а видяното му служи за основа на следващото му откритие. Въздухът под налягане, който привежда оръжието в действие, рязко надува платнището, с което е покрито дефектното торпедо. Платнището се издува мигновено, а за щастие торпедото не наранява никого. Така Джон Хетрик прави своето откритие, превърнало се впоследствие в познатата ни въздушна възглавница. Докато това се случ...