Тест на BMW M240i xDrive
преди 8 годиниfakti.bgВ едни два адски контрастни есенни дни успяхмe да изпробваме почти всички автомобили на баварския производител BMW, които притежават системата за задвижване на четирите колела xDrive. Вече почти всеки от моделите на компанията може да бъде конфигуриран с нея, включително и модификациите, подготвени от подразделенията M, i и i Performance, но всичко започва от 2003-та година с излизането на по-малкия SUV на компанията - X3. Днес всеки трети автомобил, който излиза от заводите на германците, има четири задвижващи колела и тенденцията е този процент постоянно да се увеличава. Двойното предаване добавя голяма доза сигурност през всички сезони и през годините получи частични подобрения, като едно от основните му преимущества е това, че не повишава разхода на автомобила спрямо такъв с един задвижващ мост. През първия ден, в който буквално не спря да вали, се срещнахме с 4er GT. Редицата аквапланинги, с които се сблъскахме по родните пътища, не успяха да ни уплашат и нямаше груба намеса в управлението на автомобила. Въпреки студения и мокър асфалт сцеплението бе налично и се доближаваше до това на суха настилка. След това се прехвърлихме в последното поколение на X3, като буквално влязохме в калта и нивите, при това със средностатистически летни гуми, и отново не се сблъскахме с проблеми. Изпробвахме и функцията за спускане по стъмен и хлъзгав наклон Hill Descent, която вече може да бъде използвана и на заден ход. Последния екземпляр обаче привлече вниманиет...