Заплашват ли социалните мрежи дигиталните медии
преди 8 годиниsbj-bg.euВ дигиталната среда основно се разчита на бързината и коректното отразяване. Макар и с по-бавен темп традиционните медии започват да развиват своите проекти и в дигитална среда. Според Георги Бисерински THE NEXT BIG THING в медийния бизнес от гледна точка на потребителите е как да бъде селектирана качествената и коректна информация във всекидневния информационен поток. От гледна точка на онлайн медиите голямото предизвикателство е как те ще успеят да монетаризират своите потребители, развият своя бизнес и се изправят срещу конкуренцията в лицето на социалните мрежи, коментира още той. По думите му развитието на социалните мрежи постави под предизвикателството и дигиталните медии. Според Бисерински причината е, че социалните мрежи се превръщат в канал за генерирането на новини. Социалните мрежи са най-голямата заплаха за дигиталните медии. Усещайки тази заплаха, традиционните дигитални медии също започват да се развиват в средата на социалните мрежи, имайки собствени страници, формирайки кръг от последователи, които информират чрез собствените си платформи , поясни изпълнителният директор на Bloomberg TV Bulgaria. Ако до преди година голяма част от хората се информираха през телевизионния екран, сега по-голяма част от времето хората прекарват в интернет . Средно около 3,5 ч. те прекарват в интернет средата и около 2,5-3 ч. пред телевизионния екран, коментира Бисерински по повод новите потребителски навици. Рекламните бюджети, насочени към интернет, са драстично по-малки от рекламните бюджети, насочени към телевизионна реклама, допълни още той. Смятам, че пазарът в България има голям потенциал за развитие. При около 1 млрд. рекламни приходи за телевизионна реклама, интернет рекламата е около 61-63 млн. , пресметна още той. м.л.