Всеки пети се оплаква от лошо качество на тока
преди 8 годиниklassa.bgВсеки десети клиент се съмнява, че електромерът отчита точно Близо 20 на сто от жалбите, които клиентите на енергодружествата подават в Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР), са за лошо качество на тока. Почти всеки трети пък се оплаква от това, че според него енергото му е начислило в сметката повече киловатчаса, отколкото реално е изразходил. Доста сериозен е броят и на тези, които са свързани с това, че ЕРП-то не е изкупило трафопост или друго енергийно съоръжение, изградено от клиента. Те са около 17 на сто от всички оплаквания. Всеки десети клиент на енергодружествата през миналата е предявил съмнения пред КЕВР, че електромерът му не отчита правилно. Това показват данните от годишния доклад на КЕВР до Европейската комисия. За миналата година в регулатора са подадени общо 1297 броя жалби. Освен тях още 1475 абонати на енергото са писали писма на регулатора, в които са искали отговор или разяснения на различни въпроси, свързани с взаимоотношенията им с ЕРП-тата или други енергийни дружества. Най-много жалби има срещу енергото в Западна България – 611, което не е изненада, защото ЧЕЗ обслужват най-голяма територия, като с най-голяма тежест в жалбите неминуемо са тези от района на столицата. 443 е броят на клиентите на „Енерго-Про“, които са се оплакали в КЕВР, а за ЕВН броят на жалбите е 221. Оплаквания има подадени и към държавните дружества. За миналата година срещу ЕК са постъпили 9 жалби, а срещу Електроенергийния системен оператор (ЕСО) – 11. В по-голямата си част те са от производители на електроенергия от възобновяеми източници. Въпреки масовото недоволство от услугите на топлофикациите у нас едва 451 техни абонати са се жалвали в надзорния им орган. 80% от тях са срещу столичното дружество, което обслужва 70% от всички топлофицирани българи. На практика 35% от оплакванията са по дяловото разпределение. Една пета са по начислените суми за сградна инсталация в жилища, в които са махнати радиаторите, а под 10 на сто – по изравнителните сметки. Учудващо на фона на многото оплакващи се от хладна, вместо гореща топла вода от чешмата, е малкият брой на жалбите от влошено качество на снабдяването с топлинна енергия – 19, или 4 на сто. За сектора на природния газ в КЕВР са постъпили общо 28 жалби, сигнали и запитвания, а в самите газоразпределителни дружества броят на жалбите е 74 жалби срещу газоразпределителните дружества. В сравнение с 2014 година последните са намалели с 60%, посочват от КЕВР. Най-много жалби през миналата година са подадени в „Овергаз мрежи“ за територията на Столична община и Божурище. Това са 41% от всички жалби в сектора 0,14% от битовите клиенти на дружеството, посочват от КЕВР. Близо 91% от жалбите са приети като основателни от газоразпределителните дружества.