BMW и Audi: Битката на мултитурбинираните дизели
преди 8 годиниfakti.bgПрез тази година немските компании BMW и Audi се превърнаха в еднозначни лидери що се касае до мощност на дизелови мотори. Тези два немски производителя отдавна водят т.нар. война на конските сили, а сега ставаме свидетели на една конкретна битка - тази с мултитурбинираните дизели. И Audi и BMW пуснаха на пазара уникални дизелови двигатели, но тези с абсолютно различна концепция. Сега ще ви разкажем за тези две иновации в света на дизелите, които правят така, че от мотори, предназначени за пътнически автомобили, да генерират по над 400 конски сили и тонове въртящ момент. Преди всичко трябва да отбележим най-основното различие. Audi използват четирилитров V-образен осмак, а BMW - трилитров редови шестак. BMW оборудва своя топ дизелов мотор с четири турбокомпресора, което го превръща в първия производител, използващ четири турбини в един дизелов агрегат. Всичките турбокомпресори са от т.нар. класически тип. По същото време Audi тръгва по съвсем друг път. Те снабдяват своя V8 с два традиционни последователни турбокомпресора, но и с електрически нагнетател. Последният функционира с помощта на отделна 48-волтова електрическа система, а самата конфигурация също е уникална в автомобилния свят. Очакванията са, че Audi, подобно на BMW, ще продължи да развива мощните си дизели в тази насока.Най-мощният дизел от портфолиото на Audi към момента се монтира единствено на новото SQ7. В този кросоувър от високия клас е интегрирана и първата система Valvelift, която най-общо казано п...