Върнете истинските Citroen-и
преди 8 годиниfakti.bgПо време на Женевския автомобилен салон през далечната 1955 година новият Citroen DS за първи път попада в полезрението на публиката. Сред морето от следвоенни скучни автомобили този шедьовър се откроява веднага, а най-интересното е, че и днес си остава най-красивия Citroen. По онова време хората не са толкова обременени от промиващите мозъка средства за масова информация и определено са жадни за новости. Това още повече засилва ефектът от новата френска кола. Резултатът е 12 000 поръчани DS-а само за първия ден на изложението. На какво обаче се дължи този уникален успех?Красивото тяло на "Богинята" е нарисувано от френския авиационен инженер Фламинио Бертони, който изпълнява блестящо своята работа, създавайки солиден и същевременно аеродинамичен автомобил. Освен това DS впечатлява с изключително много екстри, които днес се интегрират в болшинството автомобили, но водят началото си именно от DS. Мнозина от съвременните автомобилни експерти заявяват, че DS е изменил ъгълът, под който сега гледаме на автомобилите.Що се отнася до техническата част на DS, то колата впечатлява с уникалното си хидропневматично окачване, което праща в небитието традиционните стоманени пружини, заменяйки ги със специални балони, пълни с въздух под налягане. Системата позволява да бъде изменян клиренсът на автомобила, но най-важното е, че возията става изключително мека и комфортна. Освен това пълното с газ и течности окачване успява да държи колелата в непрекъснат контакт с асфалта, с което...